8 februari 2009

Fototriss - Doft/Lukt

Då var det dags igen för Fototriss v.7 och temat är Doft/Lukt. Jag har som vanligt svårt att välja vilka bilder jag skall lägga upp, för jag har ganska många att välja på. Men här kommer iaf mitt bidrag.

Vad sägs om nybakad Muffins med crumble. De både doftar gott och smakar ljuvligt.
När man skalar apelsin då sprider sig också en härlig frisk och syrlig doft...Här en bild på Kalles Kaviar på en knäckemacka. Smakar mycket godare än det luktar, tycker jag.

Gå in HÄR om ni vill se fler Doft/Lukt bilder.

22 kommentarer:

Anonym sa...

Det där var en fin triss!
Tack för kommentaren i min blogg!
Ha en bra dag.

Anonym sa...

Som jag skrivit tidigare idag, doften av nybakat mer sällan hemma hos oss än önskvärt, hos den andra familjemedlemmen =.

Jag skalade och åt nyss en blodapelsin och tänkte att jag inte sett den doft- och luktrika apelsinen hos någon - men nu hittar jag och känner doften starkt, kanske också att den förstärks genom att mina fingrar fortfarande luktar apelsin - en lukt som är härlig.

Kaviaren luktar betydligt starkare än min favorit rommen som kommer från samma art, ursprungligen.

Snygga foton och dofter som jag verkligen kan känna och lockas av.

/Avsändare Margareta G

Synnøve. sa...

Jisses vad sugen jag blev på en husmanknäcke med kaviar....
Kram synne.

Anonym sa...

Härliga bilder i din triss! Apelsinen får mig att bli sugen på en. Jag får nog gå iväg till affären snart ;)
Ha en skön eftermiddag! Kramis

Pernol sa...

vilka underbara bilder! Jag blir riktigt sugen på en apelsin!

kram
Pernilla

HelenJ sa...

Riktigt bra bidrag till veckans tema - jag kan nästan känna dofterna genom datorn! =)
Särskilt apelsinen får mig att bli sugen.
/Helen

Anonym sa...

Vilken härlig triss hos dig! Alla bilderna är verkligen bra men tror nästan att kaviartuben blir min favorit!

Monica sa...

Härliga bilder. Jag röstar på apelsinen. Den får mig att längta efter en saftig apelsin att sätta tänderna i :)
Tjingeling
Monica

annalarssonphotography sa...

Härlig triss! :)

Apelsin bilden är underbar! Den blir min favorit det doftar ända hit!

Tack för besöket hos mig! :)
Ha en fin kväll!

anemonen sa...

Jag kan helt enkelt inte motstå det nybakta. Jag kan känna doften ända hit.

Anonym sa...

Mmm, apelsindoft! Nu blev jag sugen på en apelsin.

Camilla sa...

Åhhh, vilka härliga kort.
Gillar Muffins och apelsiner och kaviar...Hmmm...
Blev sugen på allt:)
Såg dina hästar igår när vi åkte förbi.
Skönt att se dom beta tillsammans .
Hoppas vi ses snart på jobbet.
Kram Camilla

Fritt ur hjärtat sa...

Absolut tre starka dofter:-)

Monkan sa...

Åh kaviar, så gott! Det ville jag fota men det är helt slut i tuben :-( Apelsin är ju verkligen en superdoft, och min favorit bildmässigt i din triss.

Anonym sa...

Allla tre bilderna talar till mig.
Fast jag väljer nr 2 som vinnare för den är så vacker,bilden!

Hej från mig/ Viola

Anonym sa...

Fina bilder - många har så fina bilder och jag får liksom aldrig till det riktigt!

Anonym sa...

Kaviarmacka är så himla gott.. lukten är väl så där. Kaviar och ägg.. en annan variant som jag gärna smakar på.. därför ger jag din bild nummer tre en extrapoäng:-) Fin bild oxså så klart:-)

Anonym sa...

Åh, jag blev jättehungrig av att titta på dina fina bilder!

Anonym sa...

Fina doftbilder! Blev så sugen på apelsin, det doftar ända hit.

Anonym sa...

3 underbart härliga bilder. Kan inte bestämma mig för apelsinen eller kvaiaren :) Du har lyckats bra.

Jah Hollis sa...

Fina doftbilder du visar. Jag gillar närbilden på Kalles-tuben och jag gillar Kalles med och jag håller med om dina intryck av doften kontra smaken på denna svenska specialitet. En amerikansk bekant som bor här i Malmö säger att det är en av de specifikt svenska matvaror han gillar bäst. "I love Kalles kaviar!"

Anonym sa...

tack :)

Tagetes