8 juli 2013

Sommar & Semester!

Hejsan!

Då har jag äntligen lite semester...snarare 4 veckor och det har jag verkligen sett fram emot. Finns inget skönare att bara kunna ta dagen som den kommer. Idag har jag planterat lite i krukor och grejat lite i växthuset samt rensat lite ogräs. Plockat en skål med egna jordgubbar som vi bara åt rätt upp och ner tidigare idag.... mummms så himla söta och  goooda!! Det växer bra både i grönsaksland och växthus. Gurkorna är på gång och mina busktomater Gold Nugget börjar att mogna. Ska bli spännande att smaka. Har en Physalis i växthuset som blommar och sätter frukt hoppas de hinner att mogna i tid.


Sådde i våras två olika sorters Tagetes. En helt gul "Yellow Boy" samt en enkel blommande som heter "Naughty Marielle". Jag förstår inte varför dessa blommor ej är så populära. Lätta att odla, tåliga, blommar mycket och länge. Jag sätter mina i långa rader utmed trädgårdslandet men även i krukor och urnor  där de pryder sin plats. Mina "Sussigoner" har äntligen börjat blomma. Nu ska här testas att pollinera igen. Har köpt ett par mörkt cerisa pelargoner och ett par med enkla lite flikiga blomblad som skall få ingå i "testet" denna gång.....tar ju lite tid..."fniss"...men jag har ju all tid i världen ;)



Det var allt för idag. Ha en härlig vecka!

Inga kommentarer:

Tagetes