28 september 2014

Sydda barnkläder

Hejsan!

Tänk visa lite bilder på sydda barnkläder. Har fått fart på min overlockmaskin  och börjat skapa lite barnkläder. Det finns så otroligt mycket fina barntyger i jersey att välja på! Både enfärgat, mönstrat och randigt...blir nästan lite svårt att välja ibland. Har sytt både byxor, tröjor, dreglisar till mitt lilla barnbarn Alfred som redan är fem månader gammal. Ska så småningom bli lite mössor och vantar också. Här kommer lite bilder på mina skapelser. 


 
Mitt andra barnbarn Joline som är 4 år fick följa med mig till Symässan på Åhaga i Borås och där fick hon välja tyg till ett par mössor. Det blev vackra tyger med katter och regnbågsmönster. Helst ville hon ha med prinsessor på men det fanns inte. Mössorna har jag fodrat med fint fleecetyg och det passar väl bra när det blir kyligare ute.


Det var allt för idag. Ha det gott!

Inga kommentarer:

Tagetes