18 juli 2017

Blommor grönsaker & växthus

Hejsan!

Här växer det och frodas, både blommor och grönsaker växer så det knakar. Har skördat de första gurkorna nu men tomaterna dröjer ett tag till innan de blir mogna. Har gjort min första gallring på morötterna vilka var så stora att de tillagades och fick bli ett gott tillbehör till middagen. Fick helt abrupt skörda all min dill pga regn och blåst i förrgår. Den la sig ner i odlingskragen och hade knäckt på flera ställen så det var bara till att klippa av allt. Nu har jag sått en ny omgång och tror nog att den skall hinna växa till sig.



Min man har nu börjat med grundarbetet till mitt nya växthus. Eftersom den skall stå på en mur och jag både skall ha vatten och el indraget så kommer det va mycket jobb innan det kan bli tal om att montera upp växthuset. Det skall verkligen bli kul och har redan planer på hur växthuset skall inredas.


Det var allt för idag! Ha det gott!

Inga kommentarer:

Tagetes