17 maj 2008

Växthus, blommor & trädgårdsland

Igår var jag iväg och köpte lite blommor och grönsaker till växthuset. Det blev röda pärontomater, gula cocktailtomater, växthusgurka, chillipeppar och gyllenbär (physalis). Jag hade gyllenbär förra året och den gav mycket frukt, men dom hann inte mogna (pga. den regniga och kalla sommarn) Hoppas på bättre tur i år. Jag har en vinranka i växthuset och den har redan börjat sätta små druvklasar. Trädgårdslandet börjar också att bli färdigt. Jag har köpt asterplantor som jag skall plantera där imorgon. Här kommer lite bilder.

Gräslöken blommar för fullt i växthuset. Ganska vackert tycker jag.
Jag har två sådana här krukor på altanen med "hängsälg" och där har jag planterat en liten Husarknapp. Den ser ut som små solrosor i miniatyr och kommer så småningom att hänga ner över krukan.
Idag var vi hundvakt åt Mischa och hon envisades med att sitta på fönsterbrädan i köket, för där kunde hon hålla koll på vad som händer utanför. Hon är ju bara sååå söt det lilla "knytet".
Ha en fortsatt skön helg!

1 kommentar:

Lilla Blanka sa...

Hej Susanne!

TACK snälla för besöket och dina gulliga ord!!!

Åh vad kul att hitta till din sida, du visar ju en massa härligheter..!Och vad mysigt ni bor med alla djuren..!

Kram
Mia

Tagetes