31 augusti 2008

Award & Solrosbukett mm.

Hejsan!
Nu var det ett tag sedan jag skrev ett inlägg, har liksom inte riktigt hunnit med att sitta vid datorn. Tänkte börja med ett STORT TACK till Ramona för den fina AWARDEN jag fick av henne för några dagar sedan. Jag har svårt för att välja ut några bloggar...det finns ju så många fina!!! Många har redan fått flera utmärkelser...så alla som tittar in hos mig är värda denna AWARD.
För ett par dagar sedan gjorde jag den här solrosbuketten av egna odlade Solrosor och Gladiolus. Till manschetten använde jag mig av pionblad. Den blev snyggare i verkligheten än på det här kortet. Det märks att jag "legat av mig lite" sedan jag avslutat min utbildning till Florist:( Övning ger färdighet och det känns att jag inte tränat på lääänge!!


Här en bild på Solroslandet.


Här tänkte jag berätta för er om min äggkläckningsmaskin. För många år sedan hade vi ganska många hönor och jag införskaffade mig en kläckmaskin, för att kläcka egna kycklingar. Jag lyckades för det mesta och många kycklingar blev det. Har lånat ut maskinen till kompisar, men dom har inte lyckats så bra med kläckningen. Så jag föreslog att jag skulle prova och har lagt 27 ägg utav rasen Orpington som skall kläckas den 17 september....om jag lyckas!! Det tar 21 dagar i maskinen tills äggen blir kycklingar.

Så här ser maskinen ut.

Här ligger äggen...och förhoppningsvis kan jag visa små dunbollar den 17 september.

Inga kommentarer:

Tagetes