20 augusti 2010

På odlarfronten mm.

Hej!

Känns som om hösten är på intågande...kan det vara möjligt?! Vart tog sommaren vägen?... ja vi har ialla fall haft en underbar sommar och hösten kan ju bli minst lika fin. Det är första sommaren på 30 år som jag inte haft någon semester!! Har jobbat som matdistributör och det har varit riktigt roligt. Bra tider måndag - fredag 7.30-16.00 och INGA HELGER!! (det är man inte precis van vid när man arbetat 30 år i vården) Arbetar två dagar till i nästa vecka sedan blir det att gå till arbetsförmedlingen igen.

På "odlarfronten" har det gått si sådär. Det myckna regnande sista veckorna har gått hårt åt blommor och grönsaker. Det har blivit lite för blött i våra land vilket gjort att vissa blommor mm. börjat gulna och inte trivts så bra.

Har varit ute och fotat lite idag så håll tillgodo med lite bilder.











Får ibland frågor om mina gjutningar och vilken betong jag använder. Jag gjuter alla mina dekorationer i Casco Thermoplan ett sorts flytbetong/spackel. Den blir gråare i tonen och mycket slätare vilket jag föredrar. Till större saker som krukor mm använder jag finbetong eller så blandar jag dem båda.

Det var allt för denna gång. Vi hörs!

3 kommentarer:

Anneli O sa...

Hej
Hamnade på din blogg av en slump. Vilka fina saker du har gjort. Gjuter lite i cement själv. Undrar var du har hittat formar till de fina händerna och fötterna?

Black Iris sa...

Visst har allt regnande ett tag tagit stryk på alla blommor som fortfarande vill klara sig ett tag, men nog ser det ut som om det fortfarande är jättefint i din trädgård.

Kram Maidi

SKOOGSTROLLET sa...

Vilka fina bilder du fångat i din trädgård. Här är det också lite si och så med växtligheten. Det känns som att jag har mindre mängd höstblommor i år eller kommer allt mycket tidigare?

Tagetes