17 juni 2012

Växthus mm.

Hejsan!

Vilket väder!! Kan undra när det ska bli soligt, varmt och fint? Har sått och planterat både i grönsaksland, pallkragar och växthus, men här har varit ganska kallt och blåsigt så växtligheten vill sig inte så bra. Gurkplantorna i växthuset har gulnat och slokar, så det blir till att köpa ett par nya. Hade ett par gamla trähyllor i växthuset som jag slängt ut och har införskaffat mig ett planteringsbord som jag blev mycket nöjd med. Bordet hittade jag på Rusta och passade perfekt i växthuset. Skall ha tag på ett par hyllor också så att jag kan få upp alla mina plantor som just nu står på golvet och tar plats.



Betonggjutningen jag gjorde i april blev inte riktigt som jag tänkt mig, så därför har jag inte lagt ut någon bild på det.

Det var allt för idag. Ha det gott allesammans!

2 kommentarer:

Aase sa...

Växthus är alltid så mysigt, snyggt med ditt planteringsbord också :)

Men vart är värmen? Det kan man undra! Ha en fin midsommar!!!

Kram Aase

Mia sa...

Köpte ett växthus i höstas så ja har inte riktigt hunnit komma igång med det men satt och surfade o hamnade på din blogg... blev sååå inspirerad så härligt de ser ut.. hoppas mitt kan bli nåt liknande :)

Tagetes