14 juni 2008

Mellan "Himmel och Jord"

Hejsan!
Tänkte visa lite bilder från mitt växthus mm. Det växer så det knakar (trotts att det varit torka länge). Jag har tillgång till mycket vatten och har kunnat vattna i trädgårdslandet och rabatterna.
Denna bild tog jag sent en kväll, från hallen på andra våning.

Här vår första mogna jordgubb i landet. Tyvärr var den borta dagen efter jag tog kortet. Förmodligen har fåglarna tagit den....eller vår lilla labrador Akita, för hon äter allt som kommer i hennes väg. Ibland äter hon också "karten"(när hon tror) inte vi ser. Nu har jag varit iväg och köpt nät att lägga över.
Vindruvorna i växthuset växer bra, även växthusgurkan har satt fart.


Har även sått lite Tagetes. Har tagit vara på lite frö från förra året. Dom här tagetesen heter Vanilla och är "krämfärgade" otroligt vackra och jag kommer visa bilder sedan när dom blommar.

Krukros och Husarknappar




Denna rabatt runt lyktstolpen gjorde jag iordning förra året med lite vackra sten runt blommorna. I år satte jag några Tobaksplantor där, men har tänkt sätta perenner där såsmåning om. Skall bara komma på vilka jag vill ha där. Det finns ju så mycket att välja på.



Det var allt för i dag.... "mycket blommor blir det" avslutar med en bild på hästarna i sin "torra" sommarhage.

Trevlig fortsatt helg!


















Inga kommentarer:

Tagetes