4 oktober 2010

Höstdekoration

Hejsan!

Idag har det blivit till en höstdekoration att ha på köksbordet. Har plockat lite av varje i min trädgård. Solrosor, husarknappar, rosmarin, alunrot, citronmeliss, persilja mm. Blommorna börjar att "sjunga på sista refräng" så man får passa på att skapa så länge de är hyfsat fina. En prydnadspumpa fick också plats i arrangemanget.





I mitt lilla växthus börjar det bli både rörigt och trångt. Har i helgen börjat rensa ut tomat och gurkplantor mm. Sedan har alla krukväxter åkt in som ska vinterförvaras. Vissa växter såsom ros i kruka, hortensia och buxbom får stå kvar och dom brukar jag gräva ner i jorden så får rötterna lite extra skydd, resten åker sen in i ett frostfritt rum i stallet. Det tar sin lilla tid att få ordning på allt innan frosten slår till på allvar...men ett angenämt och avkopplande arbete tycker jag;)




Det var allt för denna gång. Ha en bra vecka allesammans!

2 kommentarer:

Black Iris sa...

Men såå mycket fina bilder. Du kan verkligen konsten att arrangera.

Kram Maidi

Mycket annat & lite betong sa...

Så härligt det ser ut!
Jag håller också på och tömmer i växthuset. Har en del växter kvar där som ska vinterförvaras inne i boden. De får nog komma in till helgen.

Ha det bra!
Agneta

Tagetes