17 september 2008

Hejsan alla goda glada....

Nu var det ett tag sedan jag skrev något på min blogg. Idag är det den 17/9 och det är dags för kycklingarna att kläckas. Om ni minns så skrev jag i ett tidigare inlägg att jag lagt 27 ägg från rasen Orpington i min äggkläckningsmaskin. Vid middagstid idag tittade den första kycklingen ut och den ser ut så här. Den första bilden blev lite suddig pga. att jag tagit den genom ett plexiglas...men så här ser underverket ut.

Är det inte fantastiskt att detta liv blivit till på 21 dagar!!! Det tycker jag ialla fall. Nu hoppas jag att det skall bli så många kycklingar som möjligt utav äggen...så det är bara vänta och se. Återkommer med fler bilder sedan.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,igen!

Grattis till kyckling nr1.
Charlotte undrade just hur det gick!
Hoppas att allt är ok med Goldie?

Ha,det gott!

bollebygdsbo sa...

verkligen kul att få se dessa bilder!
Tack!
Och du - lycka till!

Millan sa...

Naturen är förunderlig och fantastisk. Söta små kycklingar.

Vacker krans i headen, har sett fler som gjort sådana, är de svåra att få till?

Ha det så bra

Camilla sa...

Hejsan Susanne!
Hoppas att allt är bra med Goldie.
Tänker på dig och hoppas att det är OK.
Åh, det ska bli spännande att få se dessa små dunbollar.
Vi ses snart..
Kram Camilla

Tagetes