30 september 2009

Betong

Oj oj oj....vad fruset det var när man slog upp ögonen idag. Det känns som det är alltför tidigt med nattfrost redan nu!! Tur att jag skördade mina pumpor för ett par dagar sedan. Nu är det dags att tänka på vinterförvaringen av alla blommor som skall sparas till nästa vår, samt att gräva upp Dahliorna innan knölarna fryser.


Tänkte visa mina senaste alster i betong. Två olika slags krukor blev det. Den första är gjord av en vit plastampel med ett fint mönster och i den har jag planterat vit ljung och en murgröna och givet vis dekorerat med mina pumpor ;) (jag har ju gott om dom) Så här blev resultatet.


Ett litet betonghjärta som jag gjutit fick också plats.

Nästa kruka/skål har jag gjutit i en hjärtformad hundskål i plast. Testade att dekorera med några mosaikbitar. Den var jättesvår att få ur formen... som gick sönder:( Krukan blev också lite "naggad" i kanten, men det syns inte så tydligt eftersom det är i botten.

Jag hade en sak till på gång.... men den gick sönder ;( så där får jag tänka om. Ska testa med att armera.

3 kommentarer:

Camilla sa...

Tycker att du gör ett jätte jobb.
Allt är så vacker och det vita mot det gröna, såå otroligt snyggt.
Du kanske skulle öppna en liten gårds butik med allt fint du gör.

Du är såå duktig på det här.
kramar i massor.
Kramar Camilla

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

ÅÅ vilken mysig kréativ blogg du har!!! Härligt sprudlande!!! ME LIKE!!

kram ♥

SKOOGSTROLLET sa...

Ja, jag kan bara säga att du fortsätter med en massa vackra arrangemang. Det måste vara extra kul att kunna nyttja det du själv odlat och gjutit. Det är nästan så jag blir lite sugen på att gjuta alltså ... Frågan är hur jag skulle få plats med en hobby till. Inte ens så mycket bloggat blir det ju.

Tack för att du påminde mig om att ta in min pumpa som nog får betraktas som färdig nu.

Tagetes