15 september 2009

Brysselkålskrans mm.

Hejsan!

Är ju (som alla nog förstått vid det här laget) förtjust i att göra kransar av olika slags material. Här kommer ytterligare en variant på en "matig" krans.

Den här kransen är gjord på Brysselkål och Vitlök som jag har skaftat med metalltrådar. Sedan har jag satt lite Lingonris emellan. Har man tillgång till kryddväxter så skulle Timjan eller Rosmarin eller något annat hållbart grönt passa bra emellan. Den är gjord precis på samma sätt som Äppelkransen jag gjorde för ett tag sedan. Klicka HÄR om du vill se.



För alla som undrar hur länge kransarna håller så kan jag säga ca. en vecka till fjorton dagar eller längre, beroende på material och vart dom hänger. Visst....dom torkar och skrumpnar ihop, men det tycker jag kan vara nog så vackert. Här är en bild på min torkade Äppelkrans som är gjord den 22 juli!!

Avslutar med att visa en hjärtkrans av Rönnbär som jag gjorde i förra veckan och gav bort.



Det var allt för idag. Här skiner solen och jag skall ut med kameran för att leta "avlånga" objekt att fota. Tänkte medverka i Fototriss denna vecka.

1 kommentar:

Camilla sa...

Åh, det är så himmla läckert Susanne!
Hadde nog aldrig tänkt att använda så mycket nyttigt:)
Kransen är så läcker.
Gillar rönnbärskransen mycket.
Och det skulle vara dekorativt att få åtminstånde en krans i höst på dörren.
Tycker att det var roligt då vi var hos dig och gjorde kransar. Tänker ofta på det.
Hoppas vi träffas snart, vill så gärna beställa dina fina betong lycktor, eller kanske allt du gör:))
Kramar Camilla

Tagetes