2 augusti 2009

Blommor & Herr kantarell

Hejsan allihop!

Ja nu var det ett tag sedan... igen!!! Det blir lite långt mellan inläggen. Har inte riktigt tid med att sitta vid datorn. Vill passa på att tacka för alla fina kommentarer jag får. Idag har jag "knåpat" ihop en blomsterbukett. Resultatet ser ni här nedan.



Har använt mig av vilda blommor, vit dahlia, frökapslar från pionerna, äppelkart som jag skaftat med metalltråd, gröna blad från både rododendronbusken, pionen och syrenen. Ja man kan ju plocka lite av varje. Ju fler olika nyanser på tex. bladmanschetten desto mer spännande blir buketten. Har också använt citron och lime som jag skurit isär och skaftat med blompinnar i trä. Det ger en fin och härlig effekt åt buketten.


För alla som gillar kantareller så passa på nu och gå ut i skog och mark. Det finns gott om "skogens guld". Jag och maken var ute för några dagar sedan och hittade måååånga fina Kantareller. Vi hade också med oss en fikakorg . Det är så rogivande att vara i skogen. En "lisa" för själen.

Det var allt för idag. Vi hörs!

6 kommentarer:

Carina sa...

Vilka fantastiskt fina kort och upplägget med bilderna är sååå bra!
Och som grädde på moset en underbar bukett!

Kram!

SussiLibySweden sa...

Vilken härlig bukett och kul att blanda i citron och lime.

Blir man sugen på kantareller...jag och maken var förra helgen och försökte hitta de rara gulingarna men inte en enda fann vi.

Skall det vara någon särskild skog och mark där de finns???...vi var där det finns mycket gran och tall och där hittade vi inte en enda.

Hej från anneli...sussiLi...

miss marple sa...

Virkelig en VAKKER bukett med blomster!
Og så kantareller-mmm-elsker skogens gull...skal jammen ta en tur i skogen til helgen...som du sier:"en lisa för själen"
Ha en fin torsdag,kommer innom igjen;)

Dorthe sa...

Rigtig fin buket, du har lavet.
Rigtig rigtig flot måde du har lavet billederne på.
Ønsker dig en rigtig god weekend.
Kram Dorthe

Camilla sa...

Hoppas att allt är bra med dig, och att vi ses snart.:)
kramar Camilla

Thorins Trädgård sa...

Hej, vilka collage!! Inspirerande. Tackar.

Marit

Tagetes