8 oktober 2009

Mosskrona & Hjärta

Hejsan!

Nu har jag varit i skapartagen igen. Har sett så många vackra kronor i olika former och material. Här kommer min variant.En ganska stor krona som jag klätt med mossa. Kronan har jag placerat på ett av mina gjutna betongfat och dekorerat lite runt om. Tyckte själv att grodan gjorde sig bra i mitten;)




För dig som vill göra en egen krona så är det inte så svårt. Lite ståltråd som du formar till en ring och fem trådar som du böjer till lagom höjd och en liten krok i varje ända. Krokarna trär du runt ringen och surrar fast. Forma sedan kronan som du vill och klä den med tex. mossa och dekorationstråd. Här kommer ett par bilder på stommen.



Besökte Din Florist butik igår för att köpa lite dekorationsmaterial. Kunde då inte motstå detta söta hjärta som jag dekorerat med Murgröna, ljung, echeveria, mossa och ett par kastanjenötter.

För dig som vill ha mer inspiration kan jag rekommendera bloggen Fin i Formen. En underbar blogg med många olika skapelser i alla tänkbara material.

Tagetes