16 juli 2008

Hejsan!
Idag bar det av till Ullared. Åkte tidigt i morse. Vi stannade till i Överlida för att fika. Där hade vi den här fina utsikten.
Det var alldeles "lagom" med folk i Ullared och jag fick handlat lite av varje. På hemvägen stannade vi till i Älvsered och där har dom en blomsterbutik där jag inte kunde motstå dessa fina Hortensior. Två stycken för hundra kronor!!...det var billigt. Dom skall jag placera på altanen. Skall försöka med att övervintra dom i växthuset....(om jag klarar att hålla liv i dom)

Köpte ett par vackra konsoller av järn som jag såsmåningom skall göra en hylla utav till vårt sovrum.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hortensiorna du köpte är väl perenner? Jag menar, det var väl inte såna som var tänkta att stå inne i fönstret? Jag köpte själv perenner i Älvsered (2 för 100) för nån vecka sedan.
Så vanliga hortensior ska inte behövas tas in på vintern, de växer och kommer igen år efter år. Jag har haft en i 15 år nu, och dessutom flyttat den en gång. Behöver ingen särskilt omvårdnad. Men klipp INTE ner den på våren, då är det risk att den inte blommar. Den ser lite halvdöd ut då med alla torra kvistar, men den kommer...
Här kan du se min hortensia.

Tagetes