Fortsätt till huvudinnehåll

Fototriss v. 8 -Triss i trissen

Veckas Fototriss har Temat - Triss i trissen.

Denna bild tog jag förra året och jag vet att min tanke var (fåglar i triss) - att den kanske kan komma till användning någon gång i fototriss.... och tänk så rätt jag hade!
Här en bild på tre små kycklingar(av rasen Orpington) som jag kläckt fram i min äggkläckningsmaskin förra året. Dom är ju bara sååå söta!
Denna bild har jag tagit idag. Tre små pärlhyacinter i udda snappsglas. Kul att man ibland kan använda glasen till annat än vad som är tänkt! ;)
Gå in HÄR för att se fler bilder i triss.

Kommentarer

Amanda sa…
Vilken fin triss! Älskar den på de söta små kycklingarna.
N I N N I sa…
Oj vad svårt att välja för alla bilder är ju fina.
Men kanske sista ändå tar priset!
trivago sa…
Här får man vårkänsla ordentligt. Pärlhyacinter i vackra glas och ulliga gulliga små kycklingar! Jättefina bilder!
Kikan sa…
Åh vilka fina bilder!!! Den första var fyndig tycker jag. Kram Kikan
Jenny sa…
Tack för kommentaren i bloggen :)

Din bild på kycklingarna var juh verkligen alldeles underbar! Verkligen söta små varelser :)
Eva-Lena sa…
Tre mycket fina bilder. Gillar nog hyacinterna bäst, tror jag eller kycklingarna, hur söta som helst, ähh står fast vid sista bilden ;o)
Mats sa…
Fåglar på tråd är grafiskt tacksamt - och snyggt!
Bosse sa…
Härliga bilder i fin triss! Ser att också du gillar fåglar på tråd.
:-)
synne sa…
Hej på dig.
Fina bilder.
Gillar den första bäst.
Det är vår i den bilden.
Synne.
Lena sa…
Pärlhyacinterna blev min favorit och bilden känns ren och fräch.
Har klickat runt och kollat i din blogg och gillar dina fantastiska bilder.
Jah Hollis sa…
Rise up this mornin,
Smiled with the risin sun,
Three little birds
Pitch by my doorstep
Singin sweet songs
Of melodies pure and true...

Med dessa ord av Bob Marley kommenterar jag dina två översta bilder. Och den tredje är fin den med. :-)
Anna sa…
Alla tre bilderna är fina. Har du höns? Jag skulle vilja ha några hönor. Fåglar på tråd är frihet.Kram Anna
Du har verkligen lyckats med din fototrissx3. Jättefina motiv och bilder. Jag kan inte välja mellan de duniga kycklingarn och pärlhyacinterna. Längtar så efter våren att jag ändå väljer 3an. Samlar just nu på bilder av vårtecken från hela Sverige. Bidra gärna!
http://tradgardsturisten.blogspot.com/2009/02/snodroppar.html
Camilla sa…
Hoppas att du kryat på dig, saknar dig:)
Och kycklingarna är bara såååååå söta.
Tänk att få ha en sån och goooa med.
ha en bra helg.
Kram Camilla

Populära inlägg i den här bloggen

Virkad Häst

Hejsan!
Nu var det längesedan igen!! Har väl inte varit helt "innaktiv" fast jag inte gjort några inlägg här. Håller på med lite virkning och gjorde för ett tag sedan en liten docka som mitt lilla barnbarn fick i julklapp. Hann inte ta något kort på den, men har gjort en likadan tidigare som ni kan se här.  Nu har jag virkat en häst och garnet jag använt är Freja Lamé, ett glittrigt garn som gjorde sig bra till hästen.

Lite pilligt att göra men kul och jag blev nöjd med resultatet. För er som är intresserade och kanske vill pröva på själva så hittade jag mömstret här. Ta gärna en titt och se så många fina virkade figurer och gratis mönster det finns på denna blogg.


Det var allt för idag.....ha det gott!

Solhatt & Beppemössa

Hejsan!

Lilla Tyra behövde en solhatt och då det inte gick att köpa så liten solhatt (de flesta var från 3 mån och uppåt) så fick jag testa och sy en till henne. Mönstren (till en solhatt och en så kallad "beppe" mössa) hittade jag på nätet. De två första jag test sydde blev alldeles för stora, så det blev till att förminska mönstren (vilket jag gjorde i min skrivare)och resultatet ser ni här.


Det var allt för idag. Ha det gott!

Gjutning i betong!

Har fått idén om att gjuta ljusstakar i petflaskor från Ellas Inspirationsom i sin tur hämtat idén från Sania Hedengren & Susanna Zacke. Dom har givit ut boken Betong, en gjuten hobby, som jag tänkt införskaffa mig.


Jag började med att skära tre petflaskor i lagom höjd. Skar även av det översta på flaskhalsen som passade ypperligt som hållare till mina vita ljus....



...sen var det bara att sätta igång att gjuta. Offrade tre utav mina fina muffinsformar som precis passade till ett värmeljus ....
...resultatet blev så här.
Jag har dekorerat mina"pet" ljustakar med små hjärtan och lite spets och ett grönt organsaband omkring, man kan också låta ljustaken vara helt "naturell". Till den lilla "hjärtljustaken" kan man sätta ett litet smalt gilleljus eller som här en liten glasljustake från Sia.

Avslutar med ett par bilder på en Scilla och en liten Vårlök.
Det var allt för idag!