15 maj 2009

Dekorationer i betong mm.

Då har jag gjutit lite fler saker i betong. Det är så otroligt roligt att skapa och hitta på egna saker. Är hela tiden på "jakt" efter nya former att gjuta i. Här kommer lite bildbevis .

Dom här hjärtanen har jag gjutit i mina pepparkaksformar. Har också använt mig utav små hjärtan som är gjorda i en silikonform för isbitar. Dom har jag målat och vira lite silverfärgad spoltråd omkring men också fäst ett par pärlor på. Otroligt enkla att göra och roliga att ha till att dekorera med.

Här har jag gjutit en liten fjärilsljustake som jag dekorerat med några stenar.


Små stjärnor att dekorera med.

Här har jag gjutit i en gammal mönstrad blomkruka av plast....
...dekorerat med ett vitt hjärta....
...så här blev den i sin helhet.Det var allt för idag. Ha en trevlig fredagskväll!

4 kommentarer:

Pernol sa...

Vilka läckra saker!!! Vad mycket man kan göra med betong! Det verkar jättekul!
kramis
Pernilla

S o F sa...

Men hjälp va mycket fint du har gjort. Fantastiskt vackert, speciellt de där olika hjärtanen, med lite "pynt" i.
Vill ha, vill ha!! ;)

Så duktig du är.

Önskar dig en fin helg!

Carina sa...

Hej!
Som vanligt jättefina saker du gjort.Blev väldigt förtjust i din kruka,jättesnygg.Skall nog prova på lite av betong för Göran skall snart gjuta och hoppas det blir lite över till mig!

Ha,en skön helg!

Katta sa...

Jättefina saker du gjort i betong! Så hinla sött med den söta spetsen mot den råa betongen som du visade i förra inlägget.Kram Katta

Tagetes