9 maj 2009

Award & Betongkruka

Hejsan!
Då var det ett tags sedan här skrevs något. Har inte riktigt haft lust att blogga. Det känns som att man går på" halvfart". Det är inte så roligt när ryggen krånglar och man har massor att göra både i trädgården och växthuset mm....men nog om det!! Fick för ett tag sedan två jättefina awarder utav Pernilla med den fina bloggen Välkommen till ljusglimten. Tusen Tack!! Pernilla det värmde. Alltid roligt med uppskattning.
För ett tag sedan gjöt jag en ganska stor kruka. Den har jag nu planterat två pelargoner i. Krukan har jag dekorerat med cemenhjärtan och ett vitt snöre. Resultatet blev så här.


Krukan var ganska enkel att göra. För den som vill prova att gjuta så behövs finbetong, två plasthinkar , där den ena är ca. 3-4 cm mindre i diameter, en kork att sätta i botten om man vill ha ett hål i krukan. Är det något ni undrar över så är det bara att höra av sig. Jag har lite fler saker på gång (så håll utkik) som jag tänker visa så fort dom är färdiga.

Det var allt för idag. Ha en fortsatt trevlig helg!

6 kommentarer:

Camilla sa...

Det blev ju hur bra som helst.
Och vad fint med pelagonior i.
Dom små hjärtanen passar ra till.
Grattis till dina Awarder.
Hoppas att du snart blir bättre i ryggen.
Kramar Camilla

Snuttan sa...

Så fint det blev

Kram
Åsa

Nettan sa...

Hur bra vart inte det där !
I år ska jag bara göra ett rabarberfat i betong =0), blev ju inspirerad av dig nu !!
Ha en fortsatt skön helg !
Kram Nettan

Pernol sa...

Så fin krukan blev!!!
kramis
Pernilla

Moa sa...

Härligt somrigt!

bettan sa...

Hej!
Vad jättefina betongsaker du gör, jag har också börjat, det är ju hur kul som helst. Hur har du gjort med pepparkakshjärtana, för jag antar att det måste vara en botten i dom.
Bettan

Tagetes