29 maj 2009

Mera Betonggjutning

Betong, betong och mera betong.....har fått betong på "hjärnan"!!! Det är sååå otroligt roligt att skapa i detta fantastiska material. Har nya idéer hela tiden. Skall försöka mig på att gjuta en riktigt stooor kruka. Vet på ett ungefär hur jag skall göra den, men skall bara få till ett par passande formar. Så håll utkik.

Har gjutit en kombinerad ljusstake/blomkruka med en dekoration på. Formen är tre skålar som sitter ihop och ser ut så här.
Planterade en Campanula i det stora hålet och satte ett gilleljus i det mindre. Betongrosen har jag köpt färdig och limmat fast. Passade ypperligt på min" skapelse".
Sedan har det blivit ytterligare en kruka med vita pelargoner i. Den dekorerade jag med två hjärtan som jag gjort i mina pepparkaksformar.....
....till sist en snäcka och en sjöstjärna som blir fina att dekorera med.


Det var allt för idag. Ha en trevlig fredagskväll!

7 kommentarer:

Snuttan sa...

Ohh så himmla fint det blev..
Ha en underbar helg
Kram
Åsa

Anneli sa...

tack för titten hos mig...vilka massa jättefin betong du gör...visst är det sååå kul.
ska göra lite i helgen igen, men då alldeles själv, det blir inte så mycket när man ha flera på besök som ska gjuta, man hjälper till mycket då..men har några idéer i huvudet och du ger inspiration till fler idéer kan jag lova...tack för det...
ha det bra i helgen
många kramar
annelie

Vibbe sa...

Superfina saker i betong.
Vad använde du för formar inne i skålen med tre skålar?
Dina saker blev verkligen fina
Kram Vibbe

Pernol sa...

Oooo så vackra saker du har gjutit!!! Tack för titten hos mig! Jag ville bara önska dig en trevlig Pingst!

kramis Pernilla

Camilla sa...

Oj!!!
Du är en duktig skapare i Betong:)
Såå himmla snuggt detta blev.
Är så imponerad av allt vackert.
Nu är helgen gjord och det är såå gott.
Önskar dig en bra dag.
Kramar Camilla

Helga sa...

Du blir bara duktigare och duktigare!!!!

Unknown sa...

jeg har oprettet en privat fællesgruppe for betonggjutere, for udveksling af ideer, inspiration og nyheder
har du lyst til at være med ?
http://betonogbetong.blogspot.com/
lilian

Tagetes